درحال بارگذاری...

پرکن روتاری تک نازله در ماشین های صنایع غذایی

دسته بندی: ماشین آلات کشاورزی

اجزای روتاری تک نازله را بشناسید


پرکن روتاری تک نازله در ماشین های صنایع غذایی

پرکن روتاری تک نازله در ماشین های صنایع غذایی را بشناسید اجزای روتاری تک نازله را بشناسید روتاری تک نازله با استفاده از یک موتور و سیستم پمپاژ، ماده مورد نظر را از مخزن مربوطه می‌گیرد و آن را از طریق یک لوله به نازل ارسال می‌کند. نازل در انتهای لوله قرار گرفته است و وظیفه دارد ماده را در شکل اسپری در ظروف مورد نظر قرار می دهد. این دستگاه مقدار مشخصی از مایعات، مواد غلیظ و جامدات را در ظروف مخصوص قرار می دهد و سپس توسط دربنده درهای ظرف را می بندند. جنس این نازل ها یا مخزن از استیل می باشند.این دستگاه علاوه بر صنایع غذایی می تواند در صنایع دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.


پرکن روتاری تک نازله در ماشین های صنایع غذایی

روتاری تک نازله یک قطعه کاربردی است که در ماشین آلات صنایع غذایی استفاده می‌شود. این روتاری در واقع یک سیستم اسپری است که می تواند محصولات مایع ، نیمه مایع ، کم ویسکوزیته در اندازه ها و شکل های مختلف ظروف را ساپورت کند.

اجزای روتاری تک نازله را بشناسید
روتاری تک نازله با استفاده از یک موتور و سیستم پمپاژ، ماده مورد نظر را از مخزن مربوطه می‌گیرد و آن را از طریق یک لوله به نازل ارسال می‌کند. نازل در انتهای لوله قرار گرفته است و وظیفه دارد ماده را در شکل اسپری در ظروف مورد نظر قرار می دهد.

این دستگاه مقدار مشخصی از مایعات، مواد غلیظ و جامدات را در ظروف مخصوص قرار می دهد و سپس توسط دربنده درهای ظرف را می بندند. جنس این نازل ها یا مخزن از استیل می باشند.این دستگاه علاوه بر صنایع غذایی می تواند در صنایع دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مراحل کار دستگاه پر کن روتاری تک نازل

پر کردن مایعات با دستگاه پرکن تک نازله، طبق فرایندهای مخصوصی صورت می گیرند. روش کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا ظروف مورد نظر، به نوار نقاله انتقال می یابند سپس چرخ های ستاره ای، ظروف را به صورت اتوماتیکبه درون مخزن هدایت می کنند. سپس نازل ها باز شده و ظروف به ترتیب پر می شوند. پس از اینکه ظروف پر شدند، چرخ های انتقال ظروف را به سوی دربندها هدایت می کنند.

به طور کلی دستگاه پرکن تک نازله روتاری می تواند بین 250 سی سی تا 3 لیتر از مایعات را در ظروف جای دهد. ممکن است ظروف مورد نظر در اشکال و ابعاد مختلفی باشند که شامل ظروف دایره ای تا مکعبی و… می باشد. با اینکه تمام مراحل این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می شود اما در برخی از زمان ها در ادامه اشاره می کنیم می توان از اپراتور نیز کمک گرفت.

 

مزایای استفاده از روتاری تک نازله در ماشین آلات صنایع غذایی
استفاده از روتاری تک نازل در ماشین آلات صنایع غذایی نیز دارای مزایا و کاربردهای متعددی است. از جمله مزایا می‌توان به دقت بالا در پاشش ماده، توزیع یکنواخت و همگن ماده در طرف مورد نظر، افزایش کارایی و کاهش هدررفت مواد اشاره کرد.

علاوه بر این، روتاری تک نازل قابلیت تنظیم دبی پاشش را نیز دارد. برای استفاده از این دستگاه نیاز به نیروی انسانی نیست و این دستگاه کلیه مراحل را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. این دستگاه فضای کمی را اشغال می کند و از این رو برای افرادی که فضای زیادی را در اختیار ندارند بسیار مناسب است.

 

ویژگی های روتاری تک نازل

روتاری تک نازله در ماشین آلات صنایع غذایی دارای برخی ویژگی‌ها و اصول عملکرد است که می‌تواند از آن‌ها نام برد. برخی از ویژگی‌ها عبارتند از:

1. قابلیت تنظیم فشار: با تنظیم فشار مناسب در روتاری تک نازل، می‌توان مقدار پاشش مواد را تنظیم کرد. این ویژگی به بهترین شکل پاشش را برای هر نوع ظرف مورد نظر انتخاب می کند.

2. طول و شکل نازل: با تغییر طول و شکل نازل در روتاری تک نازل، می‌توان الگوی پاشش مواد را تغییر داد. این امر به اپراتور ماشین این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیاز خاص خود، الگوی پاشش را تنظیم کنند و به بهترین شکل ممکن مواد را پخش کنند. هرچه تعداد نازل ها بیشتر باشد به طبع می تواند مقدار بیشتری از ظروف را پر کند.

3. پایداری و دوام: روتاری تک نازل معمولاً از جنس مقاومی ساخته شده است تا در برابر فشار و سایر شرایط سخت کاری که در ماشین‌آلات صنیع غذایی ایجاد می‌شود، پایدار باشد. این ویژگی باعث افزایش عمر مفید روتاری می‌شود و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد.

4. سهولت نصب و تعویض: روتاری تک نازل به‌طور عمومی بسیار ساده و قابل نصب است. با این ویژگی می توان نازل ها را به سرعت تعویض و در صورت نیاز تعمیر کرد.

جمع بندی
در کل روتاری تک نازله به عنوان یک قطعه مهم در ماشین‌آلات صنایع غذایی، کارایی و کاربرد بالایی دارد. با استفاده از این تکنولوژی، صاحبان صنعت صنایع غذایی می‌توانند بهبود عملکرد و بهره‌وری ماشین‌آلات خود را تجربه کنند و در نهایت، تولید محصولات غذایی با کیفیت و بهره‌وری بالا را به دست آورند.


زیبا فرمانبردار، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲


صنایع غذایی ماشین آلات کشاورزی روتاری نازل

این مطالب را هم بخوانید!

کشت محصولات مقاوم به کم آبیاری

آیا میدانید کشت محصولات مقاوم به کم آبیاری چگونه است؟ نتیجه‌گیری: کشت محصولات مقاوم به کم آبیاری نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جهانی ایفا می‌کند. با انتخاب ارقام مناسب، بهره‌وری در مصرف آب، و مدیریت موثر منابع آب، می‌توان این چالش مهم را مدیریت کرد. اهمیت این موضوع در افزایش پایداری و مقاومت ک...

ادامه مطلب »

ارزیابی خاصیت تخم کشی عصاره زی...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

لغات و اطلاحات انگلیسی و فارسی...

لغات و اطلاحات انگلیسی و فارسی آبیاری ...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116